Päähenkilö ei osaa enää puhua koska häntä on kiusattu. Päähenkilö löytää kavereita jotka yrittävät auttaa häntä saamaan puhelahjansa takaisin. Onnistuvatko he tehtävässä vai ei?
Miten elokuva käsittelee kieltä:
Kieli ilmenee elokuvassamme usealla eri tavalla:
-kiusaamisen kieli
-ystävyyden kieli
-eläinten kieli
-eleiden ja ilmeiden kieli
-puhumattomuuden/hiljaisuuden kieli -> puhekyky, kyky käyttää kieltä.
Paikkakunta: Oulu
Tekijät:
Fiia T., 10 (näyttelijä, ohjaaja)
Hanna N., 9 (ohjaaja, muu avustaja)
Peetu H., 9 (kuvaaja, muu avustaja)
Patrik K., 9 (äänittäjä, muu avustaja)
Jenni V., 9 (näyttelijä, muu avustaja)
Olivia K., 10 (näyttelijä, muu avustaja)
Lumiina T. (10) – käsikirjoittaja ja näyttelijä
Alexandra H. (9) – käsikirjoittaja ja näyttelijä
Susanna H. (10) – näyttelijä ja käsikirjoittaja
Elias H. (9) – näyttelijä ja kuvaaja
Topi P. (9) – näyttelijä ja editoija
Siiri H. (9) – näyttelijä ja puvustusuunnitelija
Huuko R. (9) – näyttelijä ja editoija
Niklas P. (9)- näyttelijä ja äänisuunnittelija
Niklas K. (10) – näyttelijä ja äänisuunnittelija
Akseli V. (10) – näyttelijä ja editoija
Ella U. (9)- näyttelijä ja kuvauspaikkojen suunnittelu
Aava P. (9)- näyttelijä ja puvustussuunnittelija
Kamera: iPad
Leikkausohjelma: iMovie
Muuta tietoa elokuvasta / huomioitavaa: Elokuva on ideoitu ja toteutettu koko luokan yhteisenä projektina lasten toiveesta. Esim. käsikirjoitus on yhdessä ideoitu ja työstetty useammassa vaiheessa koko porukalla ja yhteiset ajatukset on kokoon kirjoittanut pikku porukka. Kukin on osallistunut elokuvan tekoon useammassa eri tehtävässä.
Ei kommentteja