Kaikki kuvaa vuonna 2015

Vuosi on vaihtunut! Ja sehän tietää sitä, että meillä tuotantoyhtiö Amazementissa on taas pöhinä käynnissä. Helmikuussa sivustolla julkaistaan upouudet tutoriaalit! Vuosi 2014 oli suomalaisen animaation 100-vuotisjuhlavuosi ja sen kunniaksi sivustolle avautuu uusi tutoriaali, jossa Patse ja Emppu sukeltavat animaation ihmeelliseen maailmaan. Sivuilla julkaistaan myös Patsen ja Empun oma animaatio, jonka tekemisen vaiheita tutoriaalissa seurataan. Tämän lisäksi katseet kääntyvät elokuvanteon osa-alueisiin, joihin emme fiktiotutoriaaleissa aiemmin juuri keskittyneet: ohjaamiseen ja tuotantoon. Näistä aiheista on luvassa uusi tutoriaali, jossa Emppu ja Patse palaavat Konalan ala-asteelle tekemään uutta leffaa. Mukana on myös Patsen deittivideo!

Kaikki kuvaa -kilpailu 2015

8-15 -vuotiaille tarkoitettu valtakunnallinen Kaikki kuvaa -kilpailu järjestetään tänä keväänä kolmatta kertaa, nyt suurempana kuin koskaan! Järjestämme kisan yhteistyössä Ylen ja erityisesti Yle TV2:n Galaxi-ohjelman kanssa. Kisan finalistit pääsevät ensimmäistä kertaa oikeasti telkkariin ja niin pääsevät myös leffojen tekijät! Tästä kerromme tarkemmin helmikuun alussa kilpailun alkaessa. Leffojen tekemiseen on aikaa 2.2. – 25.3.

Kilpailun pääyhteistyökumppanina toimii tänä vuonna Hengitysliitto, joka sponsoroi kisaan oman sarjan: Haista home! Sarjaan etsitään lasten näkemyksiä paljon mediassa esillä olleista homekouluista. Voittajalle on luvassa 500 €!

Nyt on siis paras hetki kaivaa kamerat ja kännykät esiin ja verrytellä vähän taitoja ennen kilpailun alkua. Luvassa on mahtava kisa!

Lisää kirjoittajasta Kaikki kuvaa

47 kommenttia

  • young actress kirjoitti:
    03.02.2015 06:32 Kommentoi

    Voisiko elokuva olla mieluummin 8-16 tai 8-17 -vuotiaille eikä vain 15-vuotiaaseen asti? Haluaisin tehdä kavereideni kanssa elokuvan tähän kilpailuun, mutta olemme 1-2 vuotta vanhempia kuin mitä ikäraja on 🙁

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      04.02.2015 11:01 Kommentoi

      Moikka! Valitettavasti ikähaitari on tänä vuonna 8-15, emmekä sitä enää voi muuttaa. Elokuvassa saa kyllä olla vanhempiakin esiintyjiä mukana, mutta taiteellisen työryhmän tulisi olla tuon ikäistä. Nyt teidän täytyy lyöttäytyä nuorempien sisarustenne tms. seuraan ja tehdä leffa yhdessä heidän kanssaan, niin pääsette mukaan näyttelijöiksi. 🙂

      • young actress kirjoitti:
        07.02.2015 10:32 Kommentoi

        Ok. Voisitteko edes järjestää toista elokuvakilpailua tänä vuonna, siis sellaista joka olisi tarkoitettu esim. 16-18 -vuotiaille?

        • Kaikki kuvaa kirjoitti:
          12.02.2015 10:51 Kommentoi

          Tänä vuonna ei ole toista Kaikki kuvaa -kilpailua tulossa. Kiitos kuitenkin palautteesta – katsotaan ensi vuonna, jos vaikka mukaan mahtuisi oma sarjansa vähän vanhemmille.

  • Otso nuutinen kirjoitti:
    14.02.2015 11:46 Kommentoi

    Tarkoittaako tämä sitä että täytyy tehdä Se elokuva homekoulusta vain ja ainoastaan ja että sillä homevideolla voi vaan voittaa 500€ vai voiko tehdä animaation ja saada noi rahat?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      15.02.2015 01:47 Kommentoi

      Moi Otso! Kilpailussa on rahapalkinto ainoastaan Haista home! -kilpailusarjassa. Animaatiosarjan pääpalkintona on ammattilaisanimaatiosofta, muissa sarjoissa palkintoina on laadukkaita kaiuttimia, editointiohjelmistoja, leffalippuja yms.

      Mutta: voit tietenkin tehdä homeaiheisen animaation ja osallistua sillä Haista home! -sarjaan!

  • Minna kirjoitti:
    18.02.2015 01:55 Kommentoi

    Onko video pätkien pakko olla kuvattu tällä aika välillä. Mulla ois muutama harrastus klippi jotka haluisin mukaa videoo?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      20.02.2015 12:33 Kommentoi

      Moikka Minna! Elokuvien on oltava tehty aikavälillä 2.2. – 25.3. Sääntöjen mukaan niin sanotun ”arkistomateriaalin” käyttö on kuitenkin hyväksyttävää, jos se ei muodosta ratkaisevan tärkeää osaa elokuvastasi. Yksittäisen vanhemman harrastusklipin käyttäminen osana muuten kilpailuaikana tehtyä elokuvaa on siis ok.

  • Dj Monster kirjoitti:
    04.03.2015 04:01 Kommentoi

    Mitäs vuonna 2016 tulee tutoriaaleihin?

  • Palmu kirjoitti:
    09.03.2015 01:51 Kommentoi

    Elikäs ikäraja juttu on 8-15 eli siis vuosiluokissa 00-08 eikös näin vai onko niin että jos on vaikka 99 syntynyt mutta täyttää vasta myöhemmin tänä vuonna 16 niin voi silti osallistua?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      09.03.2015 02:07 Kommentoi

      Kyllä. Jos tämän vuoden aikana vasta täyttää 16 vuotta, voi vielä osallistua! Ja sitä vanhemmatkin voivat olla mukana näyttelijöinä tai pienemmissä tehtävissä.

  • Väinö kirjoitti:
    14.03.2015 09:23 Kommentoi

    Hei! Kuinka kriittisesti elokuvan maksimupituudeksi on määritelty tuo 5 minuuttia? Eli jos on esimerkiksi 6 minuuttinen elokuva, niin hylätäänkö se automaattisesti?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      14.03.2015 10:02 Kommentoi

      Moikka Väinö! Viisi minuuttia on tosiaan tarkka raja. Yleisradiolla ei ole sen pidempää ohjelma-aikaa varattuna yksittäisen finalistielokuvan esittämiselle, joten tuosta, kuten muistakin säännöstä on pidettävä tiukasti kiinni. Yrittäkää siis jollain tavalla lyhentää leffanne viisiminuuttiseksi.

  • Palmu kirjoitti:
    16.03.2015 01:59 Kommentoi

    Mitenkäs kielenkäyttö esim. muusikissa jos on kirosanoja niin voiko ne olla siellä mutta sensuroida vai pitääkö täysin vaihtaa?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      16.03.2015 03:49 Kommentoi

      Kuten säännöissä todetaan, vain Incompetech.com-sivustolta ladattua musiikkia saa käyttää kilpailuelokuvissa. Kyseisellä sivustolla on vain instrumentaalimusiikkia ilman laulua, mutta elokuviinsa voi tietenkin säveltää ja sanoittaa itse omaa musiikkia. Kirosanakieltoa kilpailussa ei varsinaisesti ole, mutta on hyvä muistaa, että kilpailuelokuvat ovat lastenohjelmia. Kannattaa siis miettiä, onko kiroilu välttämätöntä.

  • Ere kirjoitti:
    16.03.2015 01:56 Kommentoi

    Jos vaikka on sanoittanut oman biisin ja käyttää siinä jonkun ihmisen tekemää ilmaista biittiä ja saanut luvan käyttää kyseistä biittiä niin voiko sitä silloin käyttää videossa ja äänittää oman laulunsa päälle? (Musiikkivideo kyseessä)

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      16.03.2015 02:12 Kommentoi

      Moi Ere! Jos biitti on tämän ihmisen tekemä, hän ei kuulu Teostoon ja sinulla on biitin käyttöön lupa, niin kyllä, voit käyttää sitä musavideossasi.

  • Palmu kirjoitti:
    16.03.2015 05:28 Kommentoi

    Muuten kun voittajat julkistetaan tv:ssä niin tulevatko finalistit lähetykseen noutamaan palkintonsa vai tuleeko se postitse?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      16.03.2015 05:36 Kommentoi

      Terve Palmu! Finaaliin valittujen elokuvien tekijät kutsutaan paikan päälle Ylen studioille Tampereelle Kaikki kuvaa -gaalalähetykseen 27.4. Palkinnot saa mukaansa tuolloin. Jos joku finalistijoukkueista ei pääse paikan päälle, lähetämme heille palkinnot postitse.

  • Romeo kirjoitti:
    19.03.2015 10:07 Kommentoi

    Päätyvätkö kaikki kilpailuvideot kaikkikuvaa-sivustolle? Lähetimme videon viikko sitten mutta sitä ei vielä näy.

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      19.03.2015 01:45 Kommentoi

      Moi Romeo, kaikki kilpailuun lähetetyt elokuvat julkaistaan sivustolla samalla kertaa maanantaina 6.4., jolloin myös tieto finalisteista julkaistaan ja yleisöäänestys alkaa. Tähän asti kilpailuelokuvat pysyvät piilossa.

  • Aaro koura kirjoitti:
    21.03.2015 01:51 Kommentoi

    Pitääkö harraste elokuvissa olla puhumatta niin että vaikka pelataan vaan jalista ja potkitan palloa.

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      21.03.2015 07:51 Kommentoi

      Moi! Harrastevideon muoto on hyvin vapaa. Puhetta saa olla, sitä ei tarvitse olla. Voit tehdä juuri sellaisen videon kuin haluat!

  • Aaro koura kirjoitti:
    21.03.2015 02:33 Kommentoi

    Ja vielä,voiko elokuvassa olla henkilö joka täyttää elokuussa 8v.

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      21.03.2015 07:54 Kommentoi

      Elokuvissa voi olla mukana näyttelemässä kaikenikäisiä henkilöitä! Kunhan tärkeimmissä tehtävissä toimivat ovat tänä vuonna 8 vuotta täyttäviä, 16 vuotta täyttäviä tai jotain siltä väliltä.

  • Markus korhonen kirjoitti:
    24.03.2015 02:47 Kommentoi

    Voiko elokuvan vielä lähettää jos voi miten?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      24.03.2015 02:57 Kommentoi

      Hei, kyllä voi – huomiseen keskiviikkoon 25.3. klo 16 mennessä. Pyydä huoltajaa täyttämään ilmoittautumislomake ilmoittautumissivulla. Saman sivun alalaidassa on ohjeet tiedoston lähettämiseen. Tiedoston on oltava perillä klo 16, sillä silloin lähetyssivu sulkeutuu!

  • Palmu kirjoitti:
    24.03.2015 04:17 Kommentoi

    Miten ikä ilmoitetaan tuossa lähetys lomakkeessa eli syntymävuosi vai ikä ja jos on jo täyttänyt tänä vuonna 16 laitetaanko siihen sitten 16 vai 15

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      25.03.2015 10:43 Kommentoi

      Tänä vuonna 16 vuotta täyttäneet/täyttävät saavat osallistua kilpailuun, eli ilmoita tämänhetkinen ikäsi (16).

  • Jari sutila kirjoitti:
    25.03.2015 07:54 Kommentoi

    Onko kilpailu elokuvat jo julkaistu jos ei niin milloin tai miten voi äänestää

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      25.03.2015 09:20 Kommentoi

      Moi Jari! Kaikki kilpailuelokuvat julkaistaan 6.4., jolloin myös yleisöäänestys alkaa.

  • Aaro kirjoitti:
    25.03.2015 08:04 Kommentoi

    Lähetin eilen elokuvani en ole vielä saanut kuittausta.

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      25.03.2015 09:24 Kommentoi

      Moi Aaro – perille saapui ja kyllä äidillesi on kuittaus lähtenyt. 🙂

  • Silva kirjoitti:
    25.03.2015 08:08 Kommentoi

    Kelaamo vaatii täyttämään muutkin, kuin otsikkokentän. Täytänkö?

  • Candy kirjoitti:
    25.03.2015 08:08 Kommentoi

    Elokuva lähetettiin, kuittausta ei tullut. Pelottaa nyt, kun nähtiin niin paljon vaivaa, että tuliko varmasti perille.

  • Aksia kirjoitti:
    27.03.2015 08:32 Kommentoi

    Onko elokuvamme tullut? Sen nimi on ”Haista home!” ? En ole saanut kuittausta.

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      27.03.2015 06:28 Kommentoi

      Hei, on tullut! Elokuvanne saapui kauan sitten ja lähetimme kuittauksen huoltajallesi jo 15.3.

  • Ronde kirjoitti:
    27.03.2015 09:46 Kommentoi

    Multa lähti vahingossa kisaan elokuvan aiempi versio, jossa äänissä on vielä taustahälyä. Haittaaks? Tai jos elokuva valitaan finaaliin, niin voiks sen levitykseen menevän vaihtaa vielä siihen versioon jossa äänistä on lopullinen editointi ni puheesta saa paremmin selvää?

    • Kaikki kuvaa kirjoitti:
      27.03.2015 06:30 Kommentoi

      Kilpailussa kaikilla on saman verran aikaa tehdä oma elokuva valmiiksi ja deadline oli 25.3. klo 16. Elokuviin ei enää voi tehdä muutoksia, muuten se ei ole reilua muita kilpailijoita kohtaan.

  • Aksia kirjoitti:
    27.03.2015 09:17 Kommentoi

    Hyvä! Ja kiitos!

  • Kari kirjoitti:
    06.04.2015 09:42 Kommentoi

    Mihin aikaan elokuvat julkaistaan ja minne kohtaan t.Kari

  • jere kirjoitti:
    06.04.2015 09:52 Kommentoi

    onko finaalistit jo päätetty

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>